vismut

Djupa andetag

Publicerad 2014-02-13 16:17:00 i Träning

Inte ett endaste kort taget sedan förra inlägget och inte mycket värt att rapportera heller.
 
Idag var det dags för min andra blodgivning och vis av erfarenheten från förra gången planerade jag in veckans tuffaste pass redan dagarna innan. Det slutade med ett nytt personligt rekord.
 
Inte en endaste gång sen jag började springa 400m-intervaller i maj förra året har jag lyckats pressa mig under 80s på alla 5 - förrän i förrgår. Men oj så trött jag var. Bra går även simningen, 3x1200m igår på kilometertider jag förra våren kommenterade som "alldeles för hårt". Cyklingen går dock inte alls eftersom jag inte utövar den grenen just nu...
 
Eller, jag cyklade ju hem från blodgivningen och det är jäkla häftigt att känna hur kroppen påverkas. Normalt känns det ju inte att man tappat blodkroppar men så fort det kommer en uppförsbacke och jag måste anstänga mig behöver jag ta riktigt djupa andetag för att få i syre. Tur det inte är några pulspass inplanerade förrän på måndag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela