vismut

Fyra solstolar

Publicerad 2014-02-01 17:47:05 i Allmänt

Trots att jag inte tränat någonting, med undantag för igår, i veckan så har den ändå gått jättefort och kvällarna har också varit uppbokade även om det inte har tränats. Måndag och tisdag minns jag inte men på onsdagen var jag på hockey. I Corren dagen efter gick det att läsa:
 
"5 873 åskådare var på plats och LHC-spelarna borde be var och en om ursäkt."

Mm, det var ingen toppenmatch direkt.
 
Toppen var dock torsdagsunderhållningen - 'Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann' på bio.
Jag läser nästan aldrig böcker och under mitt vuxna liv har jag bara sträcktläst två böcker - 'Sprängaren' och just 'Hundraåringen'.
 
 Jag tyckte att filmen var jättebra! Det har gått tillräckligt lång tid sen jag läste boken så jag har hunnit glömma en del scener men kom ihåg dem när jag såg filmen. Hade även Nordkorea-avsnittet varit med i filmen hade den fått maximala 5 solstolar.
 
Visst var det en hel del pangande i filmen men torsdagens action stod annars Ida för...
 
Igår kväll var vi hundvakter åt en 31-kg tung (knä-)hund. Det var trångt i soffan.
Sasha är sotis.

Från och med idag bor vi i hus på landet igen. Invigde vistelsen med att tolka bakom Spirith och Ida:
 
 
Här travades det bara men när Spirith tröttnade på att det gick långsamt och satte av i galopp gick det snabbare. Dock körde jag sönder ena skidan så det var kort underhållning.
 
På sommaren är hon galen när vattenslangar och gräsklippare kommer fram. På vintern är det samma sak med snöskyffeln...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela