vismut

Gratis är gott

Publicerad 2014-03-09 16:32:00 i How do you always manage?

Jag har gjort det mest brottsliga i mitt liv nu tror jag. Eller, det var ju inte helt medvetet men ändå.
Vid handling på annan ort passade vi på att köpa 15kg hundmat som vi upptäckt att Sasha faktiskt äter. Det hon brukar få, ICAs, går ner när hon inser att det inte blir något annat eller när det serveras från min gröttallrik.
 
Nu till "köpet". En hel del annat fanns också i kundvagnen och min, usla, överslagsberäkning av priset stämde exakt. Därför reagerade jag inte så starkt på att 15kg hundmat för 250:- inte var inslaget. Det var ju inte direkt så att jag gömde maten även om den låg kvar i vagnen fullt synlig. När jag sen insåg att Sashas mat blev gratis gick jag inte in i butiken igen och det är det som gnager mig.
 
Men Sasha kunde inte bry sig mindre och tycker att gratis är gott.
 
 
Även om Sasha nu äter gratis så är ju Husse en snålis och tycker att hon kan äta upp ICAmaten som finns kvar så han blandade nytt med gammalt. Hmm. Det gick inte så bra. Hon äter väldigt selektivt:
Bara ICAmat kvar i skålen.
Idag har jag cyklat och gått i Tinnerö - i sol. Hittade värsta spången i Tinnerö som jag aldrig sett tidigare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela