vismut

Aktivitetsmätningar

Publicerad 2007-04-18 18:04:56 i Allmänt

Idag var det dags för en långdag som visade sig inte bli lika lång som jag befarade. Jag skulle mäta aktiviteten på en av de mutanter som ryssen odlat fram och det började som man kanske kan gissa: kasst!
Den trasiga maskinen som nu är lagad visade sig inte tycka om större delen av provet så istället för att analysera 8ml prov blev det nu lite mindre än 3ml.
Sen fortsatte det. Spektrofotometern som jag använder till aktivitetsmätningarna fick nog efter 98 mätningar och en omstart (tog 45min) krävdes innan jag kunde fortsätta med de 40 sista mätningarna. OBS. Inga av de här felen var pga mej.

Jag har blivit bjuden på disputation + tillhörande fest (350:-) 10maj. Ska nog gå. Kan vara kul att klä sig i kostym igen. Var ett antal år sen sist.
Nu ska jag äta lax och potatis. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela