vismut

Kräftor!

Publicerad 2007-08-13 20:18:04 i Allmänt

Så vad gjorde jag då istället för att springa 43km uppe i fjällen? Direkt ifrån jobbet i fredags tog jag mig till Vadstena för kräftfiske. Hela helgen ägnades åt att fånga kräftor och fångsten blev imponerande ~400st! Det hade varit ännu fler eftersom de två burar som någon jäkel snodde för mig antagligen var proppfulla...
Mellan kräftfiskande så kokade vi djuren o glassade i solen. Efter provsmakning på söndagskvällen får kokningen MVG.
Fast kanske bästa fångsten på helgen var att jag kom över Pontus&Amerikanernas Godmorgon Magistern på mp3 (Vilken text!:
"Gomorron, Columbus! Är du här i min dröm?
Det här är vänner till mig:
Rebecca, Fredrika och han där heter Jim.
Jag slummra' till så vi sågs.")

image23
Okokta djur

image24
Glassiiiiiiigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela