vismut

Oproffsigt

Publicerad 2007-12-11 23:02:12 i Allmänt

Idag var jag hos tandläkaren för undersökning för första gången på 4 år. Det är en nystartad privattandläkare som säger sig ha inredning från IKEA bara för att kunna ha låga priser, det stämmer faktiskt. Så oproffsigt var det alltså:
1 - De missar att ta kort på min ena visdomstand och resonerar som så att var det inga hål i de andra tänderna är det säkert inte något i den heller.
2 - Han försöker inte ens ta bort min tandsten utan vill att jag ska komma tillbaka till en tandhygenist. Jag frågade i kassan hur mkt det skulle kosta: 500:- No way. På folktandvården ingår typ det i undersökningen. Hopp, sitter o pratar lite med Charlotta, som har tiden efter mig, i väntrummet. Då kommer sköterskan och säger att tandläkaren verkligen tycker att jag borde ta bort stenarna. Jag kan få ett billigare pris, typ ungefär 200kr. "Vi sa ju normalbehandling men det räcker nog med en mindre". Gött, prutat hos tandläkaren. Jaja, jag ringer o beställer en tid, sa jag.
Sen var det Charlottas tur och här kommer oproffsighet (olaglighet) nummer 3 o 4:
De ber Charlotta se till så att jag ringer och beställer tid! Brott mot tystnadsplikten? Och sen säger de att de sa fel pris till mig, jag skulle ju naturligtvis få det billiga. 300kr... Alltså, tre olika prisförslag. Självklart hade jag fått betala 500 om jag inte sagt något. Charlotta skulle också infinna sig för borttagning av tandsten fast hennes är näst intill obefintlig. Suck. Folktandvården nästa.

En rolig sak när jag kom dit var att jag redan i trapphuset hörde att det borrades. När jag kom upp så var det låssmeden som bytte lås hemma hos mig som bytte lås där. Han thingade o sa några artiga fraser när han såg mig. 

Nu ska jag sova med mitt nya Hollywood-smile. Joo, för tandputsning ingick minsann i undersökningskostnaden.

Imorgon kommer bilder på mitt pepparkakshus och förhoppningsvis på mina NYA TAPETER!

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-12-15 15:04:46

Och var är bilderna? :)
Jag väääntar hahaha!

/Bildfreaket Ulla bulla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela