vismut

Skit också!

Publicerad 2007-12-02 12:27:06 i Allmänt

Hur ofta köper jag nya kläder? Inte ofta. Men förra helgen köpte jag både nya byxor och en ny jacka. Jackan är tänkt som "mellanjacka" (hmm, förr hade jag bara vinterjacka och jeansjacka. Sen köpte jag en mellan jacka och nu har jag köpt en mellan-mellan jacka. Hur klarade jag mig förr?) men jag hittar nya smarta saker hela tiden. Snölås i magen och i ärmarna plus att den har vädringsluckor under armarna som går att öppna. Värsta super-snöbollskrig-jackan!

Hur ofta cyklar jag omkull? Inte ofta. Kanske 1 gång per år i snitt. Och hur ofta cyklar jag omkull riktigt rejält? Nästan aldrig. Senast det hände var en vintermorgon och jag var påväg till högstadiet och då hade jag hjälm på mig.

Så, hur ofta har jag nya kläder på mig och cyklar omkull riktigt rejält? Tja, det hände i torsdags... Jag slutade jobbet lite tidigare för att cykla till Ryd och lämna in min nyckel till förra lägenheten. Det var någon plusgrad och det var blött på vägarna. När jag kommer på cykelbanorna i vallarondellen tycker jag att det ser ut som om någon cyklat omkull. Jag hinner inte tänka mer innan båda hjulen försvinner och jag glider längs cykelbanan med mina nya byxor och min nya jacka. När jag stannat ligger jag kvar en stund. Det springer förbi en joggare som inte ens frågar hur det är med mig. Sakta reser jag mig upp och konstaterar att byxorna har fått ett skraphål. SUCK! JAckan har jag som tur är inte hittat något hål i ännu men det kanske märks under snöbollskrigen... Annars klarade jag mig hyffsat. Händerna gjorde mest ont då men nu är det blåmärket på höften som gör ondast. Speciellt eftersom jag sover på sidan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela