vismut

Grill, båtfärd, bad, bruten tå och Harry

Publicerad 2007-07-15 12:51:42 i Allmänt

Idag tog jag en rejäl sovmorgon. Helgen so far har varit intensiv. I fredags var det grillning med efterföljande tvspelande hemma hos mig. Nu visade det sig att TV-spelskungen Sebbe kan slås även han. I alla fall i Super Bomberman.
Lördag morgon var det uppstigning innan klockan 7 för båtutflykt på vättern. På utfärden blåste det ganska så mycket och från precis motsatt håll som vi skulle så någon segling blev det inte. På hemfärden var det nästan ingen vind alls men lite segling blev det och jag fiskade lite under tiden men ingen lycka.
På Stora Röknen, som ön hette, var de fina sandstränderna väldigt små pga mycket vatten men det var förvånansvärt varmt i vattnet! Ett dopp blev det. Tyvärr sparkade jag i en sten med mina tår så jag tror att jag har en spricka i en av dem - i år igen. Skönt att marathonplanerna är skrotade.
image20
image19
Hemfärden gick via en pizzeria i Motala via Lambo och Ryd för snabba klädbyten ner till stan för Harry Potter. Jag var väl inte allt för laddad ens på förhand och efter att ha varit på sjön en hel dag så var jag ganska så trött också. Tillslut insåg jag att det inte var värt att kämpa emot så jag somnade. Tydligen var det ganska uppenbart att jag sov bort mittdelen av filmen för efteråt fick jag höra av Christian och Annica att jag sovit ganska tungt . Man kan ha betydligt roligare för 100 spänn... Jag vaknade en gång av att hela salongen skrattade annars så var biostolen riktigt skön att sova i.

Idag ska jag ta det lungt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela