vismut

Långkallingar o mössa

Publicerad 2007-07-06 10:14:53 i Allmänt

Idag är det en halvdag i kylrummet igen. Ryssen tycker att det är lite ironiskt att det är fint väder ute idag och att vi står fullt påklädda.

För några år sedan köpte jag en skrivare som kunde kopplas in till datorn med usb-kontakt. Jag cyklade och köpte den på tornby. Väl hemma, när jag ska installera skrivaren, så ser jag i manualen att någon kabel (usb) att koppla in skrivaren med medföljer inte. Inte ett ord om det utanpå kartongen och inte sa försäljaren något.

Igår var det dags igen. Charlotta är på väg in i TV-åldern och vi åkte till MAXI för att köpa en digitaltv-box. Vi frågade om man behövde köpa till en antennkabel och ja, det behövde man. Hem för installation - första punkten: Anslut boxen till TVn med hjälp utav en scartkontakt (medföljes ej).

Alltså, kan man införa någon lag på att det måste stå på kartongen vad som medföljer och inte?! Det medföljde batterier till fjärrkontrollen och det var ju snällt. Men hur stor nytta har man av en fjärrkontroll om man inte har någon scartkabel?
Blir väl MAXI snart igen - på cykel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela