vismut

Regn, minigolf och "bad"

Publicerad 2007-07-02 17:05:27 i Allmänt

I lördags åkte jag till Motala för att hänga med Oscar som var på besök från Lund. Minigolf stod på schemat men när jag kommer till Motala ÖSER regnet ner. Golfen blev uppskjuten till eftermiddagen där det var fint väder. Fint var också mitt resultat: 44slag (en sexa på otäcka hål 10...) på årets första runda. Slog Oscar med 1 slag. Vi bestämde oss för att ta en runda till på nästa golfbana men tydligen hade den stängts av och banorna ska flyttas till Linköping så det blev kubb istället. Oscar fick fortsätta att jaga revansch i pilkastning. Typ 15 minuters pilkastning har gett mig en grym träningsvärk i armbågsleden! Kanske dags att ta upp gymmandet nu...

Söndagen började med att jag bråkade med windows och min videobandspelare. Jag ville försöka spela av VHSband till DVDskivor och jag hade en guide how to do. Efter 1h insåg jag att det inte var möjligt eftersom jag saknade video-ingång på datorn.......

Eftermiddagen ägnades åt utflykt. Cyklade till en sjö söder om Sturefors, Stora Rängen, och badade. Med felcykling och smultronplockande längs vägen tog ditresan ca. 2h medan hemresan klarades av på halva den tiden. Det var ganska kallt i vattnet så något längre bad blev det inte. Många intressanta djur stötte vi också på. STORA skräddare (låt vara att det visade sig vara två som parade sig), värsta konstiga spindeln, ormvråk och en äcklig snigel som slemmade ner min vad var några av bekantskaperna. Jag hittade också en fin vobbler i eldstaden.
image15


Det är tråkigt att behöva gå och jobba igen. Väl där är det inte så tråkigt men just att släpa sig upp ur sängen en måndag i början på juli när man vet hur kul man kan ha genom att göra annat än att jobba är inte lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela