vismut

Vad hände egentligen?

Publicerad 2007-07-12 14:16:15 i Allmänt

Igår så skulle Charlotta och jag spela minigolf. Minigolf är "min" sport och efter att ha inlett säsongen med 44 slag och Charlotta säger sig alltid få runt 70 slag kunde det väl bara gå på ett sätt. Eller? Jag spelade väldigt stabilt tycker jag själv. Många tvåor och några treor och så nån 5a 6a. Jag är inte ens nervös att förlora när jag slår 4 på sista hålet och Charlotta spikar. Men sen börjar jag räkna: 52 slag?! Oj, det var mycket. Charlotta får 50. Va? Räkna igen: 52 vs. 49. Och igen: 52 vs 50. Och igen: 52 vs 50.
Har jag förlorat mot någon som inte kan bestämma sig för vilken sida hon ska hålla klubban på? Mm. Tydligen.

Av det här har jag lärt mig två saker: 1. Jag är en tävlingsmänniska när det ligger stor prestige bakom en seger (mot Oscar och Per etc.) men inte annars (Charlotta m.fl).
2. Att man ligger stadigt på 2 -3 slag spelar inte så stor roll om man slår 4 5 och 6 på tre banor för det gör 5 slag i snitt per bana och det ökar på ens score massor.

Jaja. Charlotta tröstade mig med att det var mina tips som gjorde det samt att jag förmodligen kommer vinna alla andra gånger. Men ändå. Vad var det som hände egentligen?

Kommentarer

Postat av: Pierre

Publicerad 2007-07-13 13:12:15

På tal om att förlora, är du helt borträknad från fjällmaran i år?

Postat av: Pierre

Publicerad 2007-07-14 11:40:54

Snd, jag har inte sprungit mycket, men tog ett ryck nu när jag jobbat, kan ju säga att det har varit grym träning för låren än så länge att onka ala grejer upp och ner för lågfjäll. Hursom ska jag lägga mig i tok träning nu, kan man bli marathon löare på tre veckor?
Lycka till med träningsvärken!
Jo, jag ar haft grymt dålig täckning, men anväder styrelsens nummer på jobbet, (tillräckligt att släpa på ändå, och tappa bor i skogen). Skickar numret till dig.....

Postat av: Pierre

Publicerad 2007-07-14 11:41:51

Ja, mitt tangent bord är glapp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela