vismut

Are you in the mood? ;-)

Publicerad 2007-06-12 19:57:06 i Allmänt


Igår var jag alltså på bröllop i stadshuset. Jag skämdes som bara den! Jag brukar inte skämmas men nu gjorde jag det. Anledningen var såklart mitt klädval eller brist på klädval. Jag kom direkt från jobbet i min vita t-shirt med fläckar på och shorts. Alla andra (som bor närmare än Lambohov kanske bör understrykas) hade klätt sig lite finare i alla fall. Brudparet hade tofflor så så off var jag inte men skämdes gjorde jag.
Själva cermonin var över på 3min men det var kul. Ryssens ögon var lite glansiga och efteråt erkände han att det kändes mer än bara som en formalitiet. Lite synd att jag glömde kameran bara. Efteråt var det öl. Två stycken för mig. Det var inte alls så bra eftersom jag inte ätit något sen lunch och nu var ju klockan 19... När jag skulle resa mig för att åka hem till Charlotta och äta kände jag hur ostabil jag var och låtsdes vingla bara för att de inte skulle se att jag nästan vinglade på riktigt. Lite mat i magen så var jag mig själv igen...

Apropå Charlotta, mat och öl. Gårdagens sms-konversation kommer här:
B: "Hmm. Jag kanskekanske stannar för en öl jag också. Men kommer ganska snabbt hem ändå. Puss".
C: "Ja men visst. Gör det. Jag kan laga mat :)"
B:"Mm. Bra att du förstår att mannen ska dricka öl när kvinnan lagar mat. Äntligen är vårt förhållande som ett förhållande mellan man-kvinna ska vara!
C: "Ah, precis. Du är redo för skiljsmässopapprena?"

Tur man inte är gift. Fast idag åkte Charlotta iväg igen. Borta typ 10 dagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela