vismut

Wedding bells

Publicerad 2007-06-11 17:29:48 i Allmänt

Idag är det en lite större dag än vanligt på lab. Eller åtminstånde för de flesta av oss. Huvudpersonen själv, Ryssen, han blir mest irriterad när det kommer på tal att han ska gifta sig idag. Jag förstår honom delvis för varken han eller hans tjej vill gifta sig nu men bara för att hon också ska kunna få visum till Österrike (dit han ska flytta för en ny postdoc) så ska du nu gifta sig i stadshuset.
En av handledarna här är ifrån Rumänien och där ska man tydligen pussa den som ska gifta sig på pannan så Ryssen gick omkring med ett läppstiftsavtryck i pannan ett tag. Hoppas det inte förstör hans chanser att hon säger ja nu bara.
Även om han hela tiden säger att giftemålet bara är en formalitet så antar jag att det känns lite speciellt för honom i alla fall. Hela gruppen ska ner till stadshuset och kolla på och sen ska det visst tas någon öl någonstans.


Jag ska presentera mina 2,5 månaders jobb under gruppmötet på fredag. Sitter och kollar upp vad jag kan prata om och inte. Det är faktiskt inte så lätt och jag hoppas att jag inte får några konstiga frågor för jag känner mig inte så insatt som jag tycker att jag borde vara. Men det går väl som vanligt - bra :-)

Nä, nu kanske man skulle piffa till sig innan bröllopet. Kan ju iaf kanske byta till en t-shirt utan matfläckar. Eller, de syns knappt. I annat fall kan jag säga att det är klorofyll och att jag fått dem när jag jobbat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela