vismut

Ett riktigt farthinder!

Publicerad 2007-05-01 21:31:38 i Allmänt

Vaknade med ont i kroppen. Länge sedan jag hade en sån träningsvärk men det kändes samtidigt skönt att veta att träningen gav något igår. Gav mej på att träna lite andra muskler idag så kanske favorit i repris imorgon...

Igår badade jag som skrivits bubbelbad och bastade hos Sebbe. Det var första gången som jag träffade hans tvillingbror! Oj så lika de är! Lyckades inte få något kort på dom men väl på poolen. Kändes skönt att tillbringa Valborg i ett varmt bad och tillhörande bastu istället för att frysa runt en grill.
image5



Tog en tur till labb idag. Var väl där drygt en timme men mest intressant var vägen till jobbet. I Lambohov har man satt upp nya farthinder på bussgator för att undvika trafik inne i bostadsområdet. Farthindren ser verkligen inte mycket ut för världen men de är väldigt effektiva. Kan aldrig tänka mej att någon som kört på bussgatan en gång gör om det.

För några veckor sedan såg jag första (ja, som jag sett) offret för dessa lömska saker. Det stod en bil mitt på bussgatan med punktering på båda däcken på höger sida. Idag var det så dags igen. Jag såg en bil så på samma ställe så jag cyklade dit för att se vad som var på gång. Mycket riktigt. Punka på höger fram!
Mannen hojtade till mej och bad att få låna min mobil. Han skakade när han skulle slå numret så han bad mej ringa istället.

Första samtalet gick till kompisen vars bil han lånat ("Shit asså! Hoppas att inget annat gått sönder. Asså, shit asså!") - Inget svar.
Andra samtalet gick till frun i Ekholmen. ("Shit asså! Hon kommer bli skitarg. Asså, shit asså!") - Inget svar
Tredje samtalet gick till svärmor (!). Här svarade nån och han övergick till något språk där det enda jag förstod var "Slestaskolan" och "Lambohov".

"Shit asså! Jag brukar åka här men nu var det ett tag sen. Det där farthindret fanns inte här förra gången jag körde här. Asså, shit asså!"

Sen frågade han mej om hur jag tyckte att han skulle ta sig ut ifrån bussfilen igen. Han var ju tvungen att passera ytterliggare ett av de effektiva farthindrena. Han fick några tips och ett lycka till. Sen cyklade jag småskrattande iväg till jobbet - jobbet på 1maj. Jag var inte ensam där - sorgligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela