vismut

Två dagar i Götet

Publicerad 2007-05-19 19:41:20 i Allmänt

Torsdag och fredag var jag och Charlotta i Göteborg. Vi hade planerat att åka till Liseberg men när så väl resan blir av så regnar det och är 6 grader varmt! Vi stack dit ändå och hade skitkul! Här är åklistan och mina betyg:

Attraktion Betyg Kommentar
Kristallsalongen 2  
Sagoslottet 1 Uppdatering önskas!
Slänggungan 2 Jag är alltid skitskraj för att linorna ska paja.
Tornado 1 Pizzabuffé (ät så mkt du vill) innan är inte roligt:-(
Virvelvinden 2 Roligare när man var liten.
Kulingen 5 Roligaste av alla. Speciellt magkänslan! Ett Vikingaskepp som gungar.
Radiobilar 3  
Höjdskräcken 4  
Uppskjutet 5 Får kommentarer om mina skrik. Riktigt häftig!
Spinrock 4 Kul innan pizzabuffén gjorde sig påmind igen...
Lisebergsbanan 4  
Pandavision 3 Animerad film om klimatpåverkan i 3D. Kul!
Uppswinget 1alt. 5 Årets nyhet. Inte kul alls men otäck som ***! Inte kändes det som om
man satt fast heller!
Balder 5 70%lutning i backen på kortet...
Kanonen 3 Går snabbt men för snabbt för att man ska hinna känna något.

image7

Balder. Bergochdalbana i trä!

Ensam KemiskBiolog i Göteborg? Nejdå. Mange, i sällskap med Peder, fick sig en rejäl klapp på Avenyn och en tredje hälsade jag på vid Terminalen. Världen är liten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela