vismut

Life as a scientist

Publicerad 2007-11-18 11:16:28 i Allmänt

Ok. Det har hänt grejejr på labb senaste veckorna också.

  • Jag har fått en rumskamrat på mitt kontor, Hanna, som dessutom ska lära sig labblivet av mig! Ja, jag är ju så erfaren (7 månader på labb. shit! redan 8mån är det visst!) så det ska nog gå bra...
  • Min professor har fått 2.3 miljoner kronor och för de pengarna ska han anställa en doktorand. Mig!
  • Jag har fått ganska spännande resultat i min jakt på en interaktionskompis till ett visst protein. De är iaf spännande tills jag bevisat motsatsen nästa vecka...
  • Jag har egentligen inte så mycket emot att ha mycket saker att göra runt mig men när ´det känns som om jag inte har koll samtidigt som det tillkommer nya saker hela tiden så hanterar jag det inte på något bra sätt. Nu har jag iaf lite mindre att tänka på (flytten) så från och med nu ska jag varva ner rejält. Kanske ta ledigt? Njae. Tar nog några veckor i jul istället.
  • Men livet som forskare har även andra vinklar än det just forskningsmässiga. Tårtor är ett stående inslag i forskarlivet: Spik-tårtor, födelsedags-tårtor, hej-då-tårtor, jag-har-fått-pengar-tårtor mfl. Jobbigt är det :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela