vismut

Inte tillräckligt snabbt

Publicerad 2007-10-03 08:18:29 i Allmänt

I förra veckan fick jag ett manus till en artikel som författarna arbetat över två år med. De has sänt in manuset två gånger (?) till tidskrifter men har fått tillbaka det med kommentarer att göra något ytterliggare experiment. Nu så är det alltså påväg att skickas in igen. Så vad händer? Jo, en amerikansk forskargrupp presenterar liknande resultat för samma mutant!
Jag kan nog inte ens föreställa mig hur det känns för författarna. Min boss, som är medförfattare, blev visst arg. Tydligen så är den ena av de amerikanska författarna någon form av höjdare vilket innebär att alla artiklar med hans namn på kan gå rakt ut i press utan att granskas av en reviewer - väldigt dåligt tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela