vismut

10.0

Publicerad 2007-09-30 16:48:05 i Allmänt

Igår var det som sagt utgång och bland det första jag fick höra när jag träffade kompisarna vid innebandyn idag var att min entré på dansgolvet höll hög klass. Så här gick den till: Jag får syn på Umesh och Jonas bror på dansgolvet och bestämmer mig för att gå fram och göra ett högt hopp med deras axlar som stöd. Umesh gillade tilltaget i alla fall en gång, men när jag så gjorde det igen flyttade sig båda två åt sidan och jag föll rakt ner på dansgolvet. Det var inte speciellt mycket folk på dansgolvet så många såg min vurpa. Tur Charlotta hade ryggen till - eller? "Snygg vurpa Björn..." Nehä. Alla såg alltså.

Innebandy ja. Det är en av helgernas höjdpunkter speciellt när de är så slappa som de varit senaste veckorna men idag slutade det i ett antiklimax. Nyckelansvarig med bror gav sig på att låsa upp dörren och det gick bra. Sen skulle de bara fixa en kod så att alla eftersläntare kan ta sig in utan hjälp. Efter att ha slagit fel ett antal gånger spärrades vårt passerkort och ingen överhuvudtaget kom in. Vi tyckte inte att det var värt 1000:- för att bevakningstjänst skulle komma och öppna åt oss så vi fick åka hem igen - väldigt tråkigt!

Snart ska jag leka med fiskarna i akvariet men först varm choklad och en kaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela