vismut

2an i innerstan är min!

Publicerad 2007-09-17 15:20:32 i Allmänt


Imorse var jag och sa upp min lägenhet i Lambohov på 25kvm och skrev samtidigt på ett kontrakt på en 50.4 kvm stor lägenhet i Innerstan. Snacka om att byta upp sig! Jag ska få nymålat i köket och i vardagsrummet ska både väggar, golv, fönster och tak på sig en renovering. Ska nog bestämma mig för väggfärg ikväll. Förslag? Jag vill nog ha vitt i köket men i rummet är jag just nu inne på någon ljusgrön nyans.
Enda grejen jag tycker är lite dåligt är Stångåstadens policy. Jag visste ju att jag skulle åka på att betala en månads dubbel hyra men det är inte hela världen. Men när jag frågade om det var möjligt att skjuta upp inflyttningsdatumet två veckor så att hantverkarna skulle kunna göra allt klart innan jag flyttar in fick jag som svar att "det gör vi inte på Stångåstaden".

Det är lite tråkigt för om jag nu skulle vara tvungen att flytta in 1november så skulle det innebära att jag inte kan göra allt jag skulle vilja från början. Det känns ju inte jättesmart att ställa upp akvariet i vardagsummet innan det har blivit slipat och känns dumt att ställa in mitt porslin i skåpen när det ska målas om i dem.
Det hade varit bättre för alla om jag fått inflyttningsdatum 15 november istället. Fel - nästan alla. Stångåstaden spelar det ju iåfs ingen roll för...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela