vismut

Ordningsam (eller snål?)

Publicerad 2007-09-25 19:28:16 i Allmänt

Idag fick min post-doc-ryss klartecken att åka till Schweiz så den nionde oktober sticker han och lämnar sin dubbelmutant i mina händer. Bossen sa (om alla försök postdocen inte hinner med): "Leave it to Björn. He is a big boy now. Hohoho!"
Känns ju bra att de har förtroende för en iaf. Det kommer bli tomt på labb nu. Halva gruppen ska byta campus nästa vecka och därmed blir jag ensam kille (så när som på två professorer men de är aldrig i fikarummet) bland tjejer, kvinnor och damer på min avdelning.

Idag har jag lagat matlådor för resten av veckan. Imorgon måste jag ha två stycken för jag tänkte träna direkt efter jobbet. På torsdag behöver jag också två stycken för efter jobbet är det tydligen någon form av after work med folket på min avdelning och eftersom det kanske blir sent behövs det en låda till fredag också. Variationen blir inte speciellt stor och jag tror att jag inte kommer äta kyckling eller köttfärsbiffar på ett tag. Men jag kanske bara är snål. Kan ju faktiskt unna mig ett resturangbesök någon av dagarna. Bara det inte är kyckling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela