vismut

"Det är ju i alla fall inte alla som har arenans sämsta platser"

Publicerad 2008-04-18 23:48:23 i Allmänt

Sagt av Christian. Nä, den hade nog Axel följt av mig, Christian och Annica. Ikväll var vi på den sjätte, och tyvärr sista, finalmatchen i hockeyslutspelet mellan LHC och HV. När Christian bokade biljetter fanns det bara platser kvar på rad 1 så där hamnade vi. Det är säkert hyffsade platser i omgång 37 när tv inte sänder och spelarna (och materialförvaltarna) sitter ner i båset. Nu stog allihopa som en mur framför oss. Värst var HVs materialare och Djurgårdens och Kanal5's Thomas Johansson. Suck. Christian sa att han nog såg 90% av matchen på skärmen (den stora) och jag gjorde nog något liknande. Det var faktiskt hopplöst. Man missade väldigt mycket av spelet och upplevelsen. Jag vet inte ens om det var en bra match eller inte. Fast skoj var det. Rejält med tryck på publiken ibland och då studsade ljudet mot plexit framför mig o in i mina stackars öron. Det var lätt att ryckas med i buandet och hejandet. Dock var det inte mitt snus eller mina pengar som kastades in på isen...
image79
Bröderna bus - Ledin och Jämtin

image80
Mitt vänstra synfält.

image81
Här såg jag pucken ibland

image84
Thomas Johansson skymde åt höger (och var inte han där stod reservmålisen ivägen istället).

image86
Här kunde vi se kanal5's repriser! (om inte Johansson var ivägen förstås)

image83
350:- för att kolla på storbildsskärm

image87
Johan Davidsson firar HV's guld

image88
Någon föreslog promenad ner till CC efter mat på stan. Mina fötter gillade inte mina nya skor :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela