vismut

Semestervecka #4 - Rehabveckan

Publicerad 2008-08-16 11:14:50 i Allmänt

Alternativ rubrik hade kunnat vara Djurfarmen för mitt ide har fått besök i veckan. Jag har en bananflugeinvasion och jag har fortfarande inte lyckats lokalisera källan (rutten frukt?). Sen har/hade vi fladdermöss på vinden för jag har hittat en död i trapphuset precis utanför vindsdörren.

I veckan har jag städat min lägenhet och storstädat akvariet. När jag sköljde gruset hittade jag kvarlevorna efter räkan Gunnar:
This was Gunnar


Men innan ni börjar skicka era kondoleanser så ska ni veta att Gunnar mår prima i sin tillfälliga bostad (där han och de andra bor till vattenkvaliten blir bra i det nystädade karet) och att bilden visar på Gunnars kostym innan han ömsade skal!

I onsdags var det utgång på Platens med Umesh, Jonas, Stefan + några till.

I torsdags var jag en stund på Tornby och IKEA. Det är alltid lika roligt att titta på alla ungdomar med mamma bland kastruller och tallrikar på IKEA. Been there done that.

Igår åkte jag hem till Christian och höll Annica sällskap i TVsoffan (Hulken) när Christian och Stefan pokrade. Eller soffa. Christian har förvandlat vardagsrumsgolvet till någon form av OS-studio med en stor madrass på golvet så man har det bekvämt när man tittar på all sport. Igår undrade jag vart dagen tog vägen sen kom jag på att jag tittat på tennis i 4.5h...

Jag var även på gymmet igår för min kropp har känts bra sista dagarna. Men nä, jag är inte återhämtad - jag blev illamående ganska så snabbt. Dessutom tar det stopp fort när jag äter, jag kan bara inte äta så mycket som jag brukar. Hoppas det är ett övergående tillstånd...

Ikväll blir det födelsedagskalas för Umesh och kanske en HG-utgång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela