vismut

Ett pyssel, ett fiasko och en oönskad närkontakt

Publicerad 2008-12-07 17:03:48 i Allmänt

I fredags inleddes min helg med pysselfest i Ryd. Ett tag kände jag mig som en psykpatient som satt och pillade med mitt pyssel djupt koncentrerad. Så vad pysslade jag med då? Som den nörd jag är så gjorde jag något som liknar en Arabidopsis på pärlplatta och molekyler av flörtkulor. Där hade jag problem med att få till korrekta vinklar för bindningar och jag fick ta till en tuschpenna för att omvandla syreatomer till kolatomer. Det var skoj och tiden gick jättefort så vi kom inte till HG förrän vid runt halv tre.

Till lördagskvällen hade vi köpt biljetter till Luciakraballen på Konsert&Kongress. 1700 biljetter sålda och Timbuktu på scenen men det blev inte så roligt som jag hade hoppats. Vakterna var väldigt vaktiga (och dumma i huvudet) och alla blev inte insläppta till Timbuktu. Istället står vakterna o gapar "backa, backa, backa för helvete!". Själv var jag ju tvungen att gå på toa efter 20min av spelningen och tillsammans med Axel hittade jag en bakdörr att smita ut genom. Tyvärr hade vakterna täppt till bakdörren när vi skulle in igen och vi fick en utskällning av en idiotvakt när vi försökte gå in igen. Aja, jag berättade för honom hur *** dumt allt var. Även om jag är väldigt obekväm i overall så var det bra för jag hittade min long lost cykelnyckel i fickan. Roligast under kvällen var annars när Jonas snubblade på min fot och rasade in i deras badkar och fick drapperiet över sig. Haha, precis som på film!

Så min oönskade närkontakt då. Igår stod jag och lagade mat när något kom flygande i ögonvrån. En fladdermus! Ojojoj, kaotiska 30min följde. Den körde närmisar på mig och jag tog mig fram på huk och skrek som en liten flicka när den körde sina närmisar på mig. I all röra ringde jag Umesh och då när jag satt där på huk i skydd av soffbordet känner jag något på mitt ryggslut och jag skriker o springer iväg. Antar att det bara var tvättlappen i kalsongerna men det var otäckt nog. Jag såg aldrig om den flög ut (jag spejade från köket och genom dörren från sovrummet) men nu har jag inte sett till den... Usch, men även Läderlappen ogillar ju fladdermöss.


Man ser inte vampyrtänderna på kortet men de var stora som elefantbetar!



Min matlagning blev lidande av störningsmomentet


Nu ska jag byta slang på bakdäcket. Fick motsatsen till pyspunka påväg hem från konsum.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-12-07 17:56:06

Surt med dumma vakter och punka men...



Jag fick mig ett gott skratt när jag läste om vampyrens närmisar iallafall!

Postat av: Batman

Publicerad 2008-12-07 20:00:29

Jag hade kunnat få årets film på film men jag hittade inte den kameran. När jag väl hade lokaliserat var den låg så kunde jag inte komma åt den för fladdermusen körde varv på varv i vardagsrummet samtidigt som jag låg och tryckte i köket. Väldigt tråkigt för er som inte får höra mina skrik. För mig också för idag skulle jag nog ha skrattat åt mig själv...

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-12-08 09:31:12

Hahahahahahahahahaha!! Du har gjort min dag. Åh vad jag önskar att man hade fått se hela dramat på film!!

Iiiiiiiih!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela