vismut

Helgas natt

Publicerad 2008-12-14 18:48:36 i Allmänt

Faran för spysjuka är inte över än. Nu har Bossen åkt på det och nog mådde jag allt lite illa när jag tänkte på att jag dukade bort hans tallrik och kopp efter grötlunchen i torsdags. Men, äh. Jag är ju immun!

I fredags var jag extremt trött (fast jag fick visst inte klaga för jag var inte den som gått upp halv 5). På kvällen hamnade jag på Elsas Café för att titta på ett alternativt Lucia-tåg. Nog för att jag visste att det skulle vara alternativt men det här var väldigt alternativt. Det var den feministiska 4-mans (hmm, det var ju tjejer?) kören Stön som lucade. Efter stannade vi och tittade på lite andra uppträdanden innan 50% av kören, jag och Sven blev inspirerade och åkte till Ryd och spelade gitarr och dragspel. Jag slog nog mest lite på strängarna. Jag kör fast så fort det kommer ett accord som innehåller B....

Igår kväll var jag hos Åsa och Johan på fest med glögg, öl och godis. Trots protester från mig så var Johan tvungen att visa min dans från So you think you can dance-festen i våras. Någon frågade hur jag kunde göra något sådant med vetskapen om att det kan hamna på en disputationsfest i framtiden. Så farlig är den inte. Jag tycker att min tolking av modern dans slår Ulrikas så, ja - jag är nöjd. Åsa retade mig för att jag tittade på julkalendern på jobbet och sen tror jag att hon dissade min mössa också. Så snälla så.

Jag har hittat ett soffbord jag vill ha. Tyvärr finns den på Rum Interiör men jag gillar det så jag ska nog köpa det ändå - trots att Jonas har ett likadant.


Nu är det snart lite golf eller MarioCart hos Axel. Och en vecka kvar till två veckors ledighet och förhoppningsvis en färdigrenoverad lägenhet. Fast jag ska nog måla om hallen själv igen i jul/nyår :-)

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-12-14 19:01:27

Hehe, folk på plan13 tror ju du bor på labbet medan din lägenhet blir renoverad eftersom du är där och äter frukost och kollar på julkalendern, så det förtjänar lite ret tycker jag :)

Och dansen är så bra så!! Du borde ställa upp på riktigt i nåt dans-program!

Postat av: Björn

Publicerad 2008-12-14 19:48:19

Jag tyckte det var betydligt roligare när det var du och jag som hade kontroll över cellbiologi-skvallret än nu när det är mig det skvallras om. Förresten så tror jag inte att det är på plan 13 folk fått uppfattningen att jag bor på labb. Nä, det är på plan 12 där Siri Siri inte förstår ironi som felaktigheterna fått fäste!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-12-14 20:48:16

ja, den kontrollen måste vi absolut återta!! snabbt!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-12-14 22:24:53

1. Du härmade ju min tolkning av modern dans. Buuu!

2. Nu vill jag se din mössa som omnämnts i både din och Åsas blogg.

3. Vad ska det bli för färg i hallen?

4. Köp soffbordet!

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-12-15 13:36:38

Men ni är ju för goa...

Postat av: Björn

Publicerad 2008-12-15 20:08:08

Ulrika:

1. Nej inte härma. Jag såg potentialen i dansen och bara förbättrade den lite.

2. Inget speciellt alls. En blå Haglöfs windstopper från 2003.

3. En grön färg (som jag kan se att Monica L (KB) har i sitt vardagsrum).

4. Yepp! Nu har jag även fått lov av Jonas att göra det!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-12-17 11:25:17

3. VA? Du ser Monikas vardagsrum?

Postat av: Björn - highschool Stalker

Publicerad 2008-12-17 19:29:39

Ja, om jag ställer mig på tå och kikar in genom hennes persienner. Nä då, jag ser hennes vardagsrum när jag går i mitt trapphus.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela