vismut

Stjärnor på is

Publicerad 2008-12-22 22:19:42 i Allmänt

Ikväll har jag ont. I vänster armbåge och vänster knä. Och i en fotknöl - precis som Foppa. Is är hårt. Man kan ju inte anklaga mig för att vara smart - knäskydden satte jag inte på mig förrän jag hade fått prova på hur hård is kan vara. Idag spelade jag hockey med Oscar, Pelle, Henning, Petter m.fl. Det gick väldigt bra! Jag var riktigt förvånad faktiskt för det var ett år sen jag åkte skridskor sist och då gick det inte alls så här bra. Jag kunde trampa runt åt båda hållen och åka (och stanna!) baklänges direkt. Sånt brukar jag inte kunna förrän efter några veckor annars. Visst, sånna som spelat bandy och hockey hade jag förstås ingen chans emot men mm, jag är impad över mig själv. Tanken var att Oscar och jag skulle spela badminton på kvällen men eftersom båda tar oss fram lite stelare än vanligt efter hockeyn så fick det bli sällskapsspel istället.




Inte vet jag men sportbildsinställningen tar visst kassa bilder. Det ser ju ut som om vi spelade i mörker? Aja, de andra blev suddiga för vi åkte så fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela