vismut

Grönt är skönt

Publicerad 2008-02-13 21:57:16 i Allmänt

Jag har verkligen hur mycket som helst att göra på jobbet den här och de kommande veckorna. Saker som jag borde göra får skjutas på morgondagen och städa på skrivbordet hinner jag inte. Fika glömde jag att göra också idag...

Saker som gör mig arg: Att glömma min matlåda UTANFÖR kylskåpet över natten. Det har redan hänt två gånger bara i år, samt att saker som jag behöver hjälp med ska ta oproportioneligt lång tid så att jag själv inte kan göra nästa steg i arbetet.

En ironisk sak med tanke på att jag forskar inom fotosyntesen: När Jag var 11-12 (10?) år var jag med i ett lag i någonting som kallades Skolfiket. En radiosänd frågesporttävling a la Vi i femman. Förrutom att jag svor (vet inte om det gick ut i radion men "men för helvete, man ska ju gå på vänster sida!") så gjorde vi bort oss på sista frågan - utslagsfrågan: Vilken färg har klorofyll?
Mitt lag förväxlade nog klorofyll med klorin (efter att ha sett Robert Gustavsson dricka det sistnämnda i "I manegen med Glenn Killing") och svarade blå - motståndarna svarade rätt...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-04-11 11:31:54

hahahahaha jag minns det sa vaaaaaaaaal! Maria, atta ar gammal, tog sig for pannan och skakade pa huvudet.
Var kan vi traffas, var kan vi ses?
Var kan vi sjunga, skratta och le,
Nar vi ar tillsammans?

Var kan vi traffas, var kan vi ses?
Var kan vi sjunga, skratta och le?
Jo pa
Sko-ol
SKO-OL
FIKET!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela