vismut

Ööchööötska

Publicerad 2008-02-23 10:18:45 i Allmänt

Om ni råkade missa det för några veckor sedan så har en Motalabo blivit framröstad att ha Sveriges skönaste dialekt. Inget konstigt med det kanske, men östgötskan är lite speciell. Jag har hört ett gyckel någon gång där en stackars östgöte hade svårt att imponera på tjejer pga sin dialekt. Likväl har jag i någon humorserie hört att en östgöte aldrig skulle kunna bli någon stor maffialedare (tänk själv 'jag ska slå ihjäl dig' på bred östgötska). I torsdags stog det i Corren att en man från något konkurshotat företag i Linköping ringt och hotat correns reporter. Corren har en länk till det inspelade samtalet på sin webb och det är underhållande att lyssna på hoten framförda på östgötska. Fast jag antar att reporten inte tyckte att det var lika roligt.
( http://www.corren.se/archive/2008/2/21/jll5zdxauv8qwyq.xml )

Igår förlorade jag i SingStar med bara 50p mot en tjej. Illa, jag måste ha fått en tupp i halsen sista raderna för då satte jag inte en ton (eller vad det nu är som räknas) och hon smet förbi. Oavgjort hade kännts lite bättre :-)

Jimmie Dean verkar spelas ofta på uteställen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela