vismut

Life is a rollercoaster

Publicerad 2008-01-29 18:03:50 i Allmänt

Idag har det varit en bra dag - på jobbet. Utanför jobbet har det varit en mindre lyckad dag. Började på väg till jobbet när jag var en halvmeter och lite halare underlag från att inte behöva fundera mer på någonting i livet. Ett bilskrälle accelererar för att hinna innan rött men han hann inte. Jag och mina medcyklister åker mot grönt och bilen får tvärnita. Den glider på rullgruset och stannar ca. 50cm från mig. Jag hann inte blir rädd just då men efteråt tänkte jag lite på vad som kunnat hända.

Väl på jobbet var det mer uppåt. Mina icke-resultat var intressanta tyckte bossen och då tyckte jag också att de var bra. Han tyckte även att sättet jag lagt upp mitt doktorandseminarieföredrag på var mycket bra. Hoppas han tycker att innehållet är bra också...

Hopp, back to the terrible things again. Väl innanför dörren hemma ligger ett brev från försäkringskassan som vill att jag ska betala tillbaka 2402:- från bostadsbidraget 2006! Jag är så ARG! åren 2003, 2004 och 2005 fick jag sammanlagt 2100kr FÖR LITE i bostadsbidrag men då summorna var under den nivå som betalas ut så fick jag inte de pengarna. Ojojoj. Nu ska jag åka till gymmet och träna ben. Lär nog kunna lyfta ganska mycket idag med mina aggressioner i kroppen!

Fast jag kanske borde vara glad att jag lever och de där pengarna är ju faktiskt pengar jag en gång har fått. Så, nu är jag på liiiiiiiite bättre humör:-)

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-01-29 21:31:52

Åh men fy attans, jag förstår att du blev arg! Jag skulle ha blivit så jäkla förbannad om försäkringskassan skickade ett sånt krav till mig. :/

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-01-30 08:03:33

och från 2006... det känns som som ligger ett hack bakom alla andra.

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-01-30 21:14:14

Härligt att du är positiv ändå Björn!
Och du, akta dig vid övergångsställena, jag känner TVÅ stycken som legat på motorhuven på en månad. Det slutade inte prima.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela