vismut

Fem månader till jul

Publicerad 2008-07-31 19:59:46 i Allmänt

Imorgon åker jag till Lund och stannar till tisdag, så här kommer en uppdatering av semestervecka #2 - slapp-veckan

Måndag: Vilar ifrån solen genom att gå runt på stan och på tornby. Jag börjar irritera mig på att jag varje gång jag går på stan blir påhoppad av GodEl, Greenpeace eller någon annan organisation som vill ha min namnteckning eller pengar. På tornby handlade jag en hylla. Väl hemma skulle jag sätta upp den och jag vet ju sen tidigare att jag har tummen mitt i handen (jag är ju duktig på annat i alla fall, typ krocket) så det blev som det blev. Jag använde vattenpass och var väldigt noga men nog tusan lutade hyllan jättemycket när den var uppskruvad. Fast vattenpasset visade fortfarande att den var rak. Hmm.
På kvällen gav jag mig ut på det jag trodde skulle bli sista träningspasset inför fjällmaratonet. 17.5km på 1h 50min. Jag är nöjd. Även om jag var ganska så trött så återhämtade jag mig väldigt fort. En blåsa på tån, skavda bröstvårtor och lite ont i höften som jävlats hela våren var skavankerna. Dessutom kom ett bi innanför tröjan och stack mig på ryggen efter exakt en mil.

Tisdag: Åkte och plockade hallon i skogen. Några var skogshallon men frågan är om alla var det. Jag höll på ett bra tag i samma backe och varje gång jag tänkte ge upp frågade jag mig själv: "Vad ska du göra istället?" så jag plockade typ 3-4 liter (!!!) hallon på nästan en och en halv timme. Var på labb och skulle fixa med lite papper. Kul då att skrivaren + kopiatorn krånglade och jag skrev i fel emailadress i ett formulär. Sånt där sänker mitt humör rejält. Sen åkte jag till Motala för att fiska med pappa. Var sin abborre blev det även om det bara var min som fick följa med hem till stekpannan. Dessutom fiskade jag upp två fiskedrag!

Hallon plockade i skogen=skogshallon?


Abborre


Onsdag: Inte mycket gjort. Lite på stan, lite på second hand, hälsade på hos farmor, grillade, kliade på bi-sticket och åkte tillbaka hem.

Torsdag: Möbelköp, tennis och Platå-utgång - var tanken. Soffbordet jag ville ha var sålt och Christian var sjuk så någon tennis/utgång blev det inte heller. Istället åkte jag till Tinnerbäcksbadet och badade så nu kan jag kalla mig äkta Linköpingsbo. Det var rätt kul för Hannas permobil-ragg, eller vad han nu ska kallas, var där i uppknäppt väst, utan sjal och åkandes runtruntrunt  "sjön" och spanade. När han kom där jag låg höll han på att vrida nacken av sig när han spanade in tjejerna framför. Väldigt underhållande!
Jag sprang också på ett julklappsfynd när jag letade födelsedagspresent. Perfekt!

Om man inte ser vad jag gör så försöker jag sätta på en luva på Doris

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela