vismut

Vilken dag....

Publicerad 2008-07-12 20:20:49 i Allmänt

Idag har jag hjälpt Åsas Johan att hämta en tung båtmotor och en obromsad båtkärra mellan Valdermarsvik och Västervik. Eftersom vi inte kunde åka E22 till Norsholm skulle vi ta småvägar genom Ög som tidigare var ett svart hål för mig. Tyvärr visade vår karta även ko-stigar men inte bra genvägar som Gröntorpsvägen hade varit... Rött= planerad resväg. Vi missade en väldigt skarp vänstersväng så vi tog väg blå istället. Där väg gul börjar fick vi vända pga kostigen.... Jaja, nu är jag ju hemma i alla fall.



Motor och båtinredning. Vi fick saft och kaka också.

5 Securitas-skyltar (+ en massa andra skyltar) inom 30m. Paranoida sommarboende?

Hembyggd båt som skulle provköras.

Motorn krånglade så vi fick snart vända. 23 knop kom vi upp i i alla fall!

Obromsad båtkärra. Kaffe/te, glasstårta, kaka och bulle fick vi också.


Här kanske man skulle börja ana oråd med enligt kartan ska det finnas en väg här...


30s efter den här bilden togs fick vi allt vända..........

Jag tog dock en Fanta till kebaben. Tur för Johan att det fanns mat i Gusum för mitt blodsocker var farligt lågt och då är jag inte att leka med.

Ehh, jo.


Jippie!

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2008-07-16 12:21:21

Var tvungen att kolla hur långt det blev och det var mindre än väntat.. 15mil ganska exakt vilket betydaer att vi höll ungefär 32km/h i snitt, alltså laglig hastighet.

Nej det där gör vi inte om

Postat av: Björn

Publicerad 2008-07-16 19:30:04

Intressant! 32km/h alltså. Jo, det kändes som om det gick lite snabbare än 30km/h sista timmarna... Nej, det gör vi verkligen inte om.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela