vismut

(almost) Unbeatable!

Publicerad 2008-06-21 14:55:46 i Allmänt

Alla har vi någonting som man brukar kalla dold talang. Min är krocket! Förra året var jag obesegrad (om man nu inte räknar dom gånger jag förlorade men de räknades inte ;-)) och i år inledde jag med fyra raka segrar innan jag fick nöja mig med en andraplats bakom någon som låg ner och körde någon form av biljardstötar. För övrigt var krocketplanen den största (och tuvigaste!) som skådats även om den på slutet blev lite svår att skåda när mörkret kom...

Jag står vid första pinnen, Lena hitom tredje porten, Axel försöker ta sig igenom kyrkan och Stefan är vid de två portarna vid sista pinnen...


Igår var det alltså grill, krocket och marsipantårta hemma hos Axel på kvällen. Idag var tanken att jag skulle ge mig ut med bussen till Bjärka Säby för att leta efter en ekoxe. Jag har nog blivit lite besatt av att få se en ekoxe tror jag. Och man har typ bara två veckor på sig för att få se en fullvuxen individ. De lever som larver i 5-6 år eller nått och sen blir de stora, svärmar och dör. Allt inom två veckor runt midsommar.
Men det blev ingen utflykt. Dels så såg inte vädret så roligt ut och dels så insåg jag att jag skulle få stanna i Bjärka Säby 4h innan jag skulle kunna t amig hem. Jag kände inte riktigt för att ge mig ut på en sådan utflykt ensam. Men nästa år så! Och lyckas jag inte då blir plan B att fira midsommar i Blekinge år 2010 för där är ekoxarna tydligen vanliga...

Förövrigt tycker jag att Priso kör med falsk marknadsföring: "Öppet alla dagar 9-20". Yea right. Blir till att handla imorgon istället.

Idag har jag köpt gym-/simkort på sporthallen/simhallen. Sen är det kanon att jag får någon form av friskvårdspeng från universitetet så de närmaste 15 månaderna tränar jag för ungefär 600 kronor...

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-06-23 08:18:04

Du, jag har alltid planer på att bli biolog. Jag klappade hästar i helgen iaf. Det är väl lite biologigt? Och sen försöker jag kommunicera med korna. Snart förstår vi nog varandra.

Ekoxen blev jag faktiskt väldigt väldigt impad av, och också väldigt sugen på att se. Kom ner till blekinge och titta, då hänger jag på!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela