vismut

En fredagskväll i Tokarp

Publicerad 2008-06-28 10:54:38 i Allmänt

Igår var en lite konstig dag på labb. Vi jobbade hårt på förmiddagen för att på eftermiddagen nästan inte göra något. Jag fixade med figurer, vattnade blommorna och klippte mig. Anledningen var att vi skulle till Tokarp/Malmslätt för glillningmed jobbet. Alla vi i vår grupp hade väl tänkt att sluta tidigt, gå hem (någon sa 50 gånger att den ville duscha innan) och sen sammanstråla hemma hos Bossen för att få skjuts ut till Malmslätt. Fast alla (inte duschen då) föll på att Bossen i tisdags tyckte att den smartaste idén var ju att han kom och hämtade hos direkt på jobbet, då kunde vi ju jobba ända till klockan 16. If Bossen say jump - you jump. Så så blev det...

Först: Barnen. Barnkära Rikard planerade att stoppa natriumhydroxid-pastiller i en Mentos-ask och bjuda barnen på om dom blev för jobbiga. Ett tag hade jag inte klagat för det var ett "%!)&/ liv! Haha, fast roligast var när 3-åringen blev skrämd av Milton! Det hördes ett illtjut och så kom en gråtande tjej. Bossens fru frågade vad det var. -Han skrämde mig! säger hon och pekar på Milton. Haha! Ännu roligare är att Milton var helt ovetandes, han hade bara kommit ut ifrån toan...

Annars har jag fått uppleva någon med den värsta vinnarskallen jag träffat. Jag spelade ett spel som jag tror heter råttfällan (man plockar undan runda bitar utan att råttfällan ska röra sig) mot Bossens fru. Hon gav sig inte förrän hon vunnit en match och hon spelade inte helt fair play. Jag hade problem med att jag la mina samlade poäng i hennes poäng-hög och hon sa inget. Som tur var så hade jag min assistent/sekreterare (Hanna :-P) vid min sida som rättade till felet. I gengäld fick hon låååååååånga, irriterande, blickar från min motståndare. När vi bytte sport till bordshockey gjorde jag tre mål som blev bortdömda pga för hårda skott (pucken studsade ut!) innan Bossen tyckte att det var dags att åka hem.

Ska inte målvakten styras med vänsterhanden när man spelar bordshockey? Minns jag fel? Det var i alla fall sjukt svårt att vänja sig vid att styra den med högern. Alla spelare blev lidande av det.

I natt har jag gått i sömnen. Det låg en penna vid nattuksbordet när jag vaknade som jag vet att jag har hämtat i natt men jag minns inte varför. Sen hade jag en väldigt konstig dröm. Let's just say att man drömmer om sådant man håller på med hela dagarna och att birollsinnehavarna är personer man umgås med hela dagarna. Alla som någonsin har drömt om stärkelse och Cypern-kort i samma dröm kan ju räcka upp en hand. Miljöskadad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela