vismut

Jag fattar inte

Publicerad 2008-06-18 23:21:36 i Allmänt

vad folk tänker ibland. Och framförallt vad populaisterna (heter det så?) på kvällstidningarna håller på med. Första saken först.

På expressen.se ställs frågan 'Vilket är svenskhistoriens allra värsta fiasko?'. Alternativen är EM-fiaskot i Innsbruck 2008; OS-fiaskot i Salt Lake City; VM-fiaskot i Italien 1990; OS-fiaskot i Berlin 1936.

Just nu leder EM-fiaskot i Innsbruck 2008. Helt sjukt! Kan man ens jämföra när ett svenskt hockeylag med superstjärnor och en halv miljard kronor i årsinkomst förlorar mot ett lag (Vitryssland) med sin stjärna spelandes i allsvenska Björklöven? Knappast. Och vadå fiasko? Ryssland spelade bra mot Spanien i sin första match i EM även om de förlorade. De slog England på sin väg till EM. Ok att Sverige inte var bra idag men att ens ha med det i en omröstning om historiens största fiasko är - fiasko av expressen. Fast röstningsresultatet visar ju bara på vilka dumma läsare de har... Klart de får sälja fler löpsedlar om de har "AVGÅ LAGERBÄCK" eller "SVERIGES CHOCK:FIASKO"på sin löpsedel imorgon än om de har "Sverige gjorde två mål mindre än Ryssland". Men jag blir så irriterad. Suck. Jaja, även om jag var trött på EM redan innan det började och jag inte har varit så engagerad (mer än i mitt privata krig mot kvällstidningarna) så är det tråkigt att Sverige är ute.

Positivt 1: Nu får Zlatan vila
Positivt 2: Kanske lite mindre av Ekwall och Lundh på 4an efter det här

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela