vismut

Jobb, skräckfilm, tavla, tennis och slagsmål

Publicerad 2008-06-15 15:01:27 i Allmänt

I fredags diskuterade Bossen och jag hur vi ska fortsätta med artikeln som vi håller på att skriva. Han gillade det jag skrivit (kostade tom på sig ett ! i sitt mail). Nu ska jag göra ett litet experiment till och fila på diskussionen. Abstrakt skulle han skriva i helgen även om han hade två artiklar att reviewa... Då kände jag att jag också kanske skulle jobba lite så några timmar i lördags satt jag och skrev. Antalet skrivna rader per minut närmade sig nog 0 är jag rädd.

Igår kväll gick The Hidden på SVT. Den såg jag första gången på en nyårsafton när jag typ var 8-10 år. Den handlar om en utomjording (ser ut som en slemmig snigel!) som dödar och tar över människors kroppar och en annan utomjording (den gode, anden är ett gult sken) som är i en död FBI agents kropp och ska döda snigeln. Den har typ satt sig på min hjärna sen dess och nu fick jag se den igen. Coolt :-)

Jag lyckades också köpa en tavla igår. Jag vet inte men det var något i den som jag fastnade för. Haha. Jo, men något var det annars hade jag ju inte köpt den!

Idag har jag spelat tennis mot Christian. 2-6, 7-5 blev resultatet. Christian konstaterade att när vi spelar är det inte antalet breaks som räknas utan mer antalet gånger man lyckas vinna i sin egna serve. Och så gäller det att inte göra misstag. Bollarna som ger poäng efter att någon har satt en boll är betydligt färre än de som kommer till genom att någon gör misstag, om vi säger så.

Kattvakt till Sator i helgen. Vi har faktiskt haft några mysstunder den här gången men den här katten kan inte busa ordentligt. Även om hon kanske håller in klorna när vi "slåss" så bits hon väldigt hårt. Lite blodig på underarmarna är jag allt.

4-dagars-vecka nu igen. Och den kommer gå superfort för äntligen har jag saker att göra på jobbet igen. Det är så segt att bara sitta och läsa och titta på när växterna inte växer.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-06-16 20:12:20

Var det tavlan? Trollen som har sagostund? Hihi gulligt.

Postat av: Maria

Publicerad 2008-06-20 22:25:57

uschaan! The Hidden kommer jag ocksa ihag. den har etsat sig fast i mitt minne. jag maste alltsa ha varit 6-8 ar gammal. var den otack? passa dig du, pa sondag kommer jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela