vismut

Leka med elden

Publicerad 2008-06-25 19:40:16 i Allmänt

Igår var det födelsedagskalas hemma hos Bossen igen. Den här gången var det hans fru som fyllde år och då bjöds det på mat och vin igen. Den här gången var det inte lika många barn men det räckte för jag kom hem blöt av svett ändå. Dom obligatoriska pappersflygplanen började vina genom rummet och helt plötsligt sitter alla och försöker vika flygplan. Alla utom Hanna för hon försökte vika en svala men det lyckades hon inte med förrän i morse när vinet hade gått ur kroppen. Jag vek inte heller flygplan. Jag lekte flygplan med barnen istället. Jag blev så svett av allt lyftande och springande så jag var tvungen att sätta mig ner och vila lite. Fast då tyckte de att det var kul att ta på mitt blöta hår och göra grimarser... På tal om att ta på hår: Hade Rikard bara varit på lite mer lekhumör så hade det varit han som varit lekfarbror. Barnen var i alla fall väldigt intresserad av att dra i hans dreads. Festens bild är när båda barnen står med varsin hårborste i handen och ska försöka borsta Rikard. Haha.

Fast det var kul att leka med barn. Men på fredag är det dags igen. Samma två plus två till ute i Malmslätt. Nä, nu får någon annan leka med dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela