vismut

Drama på labb!

Publicerad 2008-03-12 18:44:49 i Allmänt

Imorse innan ljuset tändes i växtrummet på jobbet var jag nere och tog hand om mina specialväxter som får ljus 24/7. Då springer det en rätt stor spindel över golvet. 'Orka ta hand om den', tänkte jag. En kvart senare ringer Rikard:
R: "Har du sett en stor spindel i växtrummet någon gång?"
J: "Ja, jag såg en stor i morse"
R: "VAFAN TOG DU INTE HAND OM DEN FÖR DÅ? Ta med en burk ner"

Väl nere i växtrummet fick jag förklarat att den nuddat Rikards hand när han pillade med sina växter och att jag nu skulle fånga den. Han var absolut inte rädd för den men han ville inte ha den i sina dreads...Jaja.

image62
Källarspindel (av Rikard kallad monsterspindel. "Den är stor som en fågel/hund" (Båda varianterna hördes när han skulle förklara storleken på spindeln...))

image63
Bra att jag har tighta byxor iaf.

image64
Hanna tyckte också att den var spännande. Sen fick spindeln hitta en ny plats att bo på.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-03-12 19:16:27

Kameran har krympt monstret! Den var definitivt i samma storleksordning som en hund ju. Lovar och svär.

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-03-12 22:33:47

Rikard ser rätt nöjd ut. Kanske för att han sitter på håll :)

Postat av: Umesh

Publicerad 2008-03-13 16:31:42

Djurplågare.. släpp spindeln fri!

Postat av: Björn

Publicerad 2008-03-13 20:02:01

Haha. Ja, han ser faktiskt nöjd ut!

Umesh: Vi gjorde ju det! Fast det kanske var djurplågeri att släppa ut honom i 5gradig värme också?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela