vismut

Välkommen hemhem...

Publicerad 2008-03-28 20:22:16 i Allmänt

Senaste dagarna har varit fullproppade så min dator har inte varit igång sen i tisdags (därav den kassa uppdateringen Ulrika :-)).

I helgen som gick var jag i Motala och firade påsk. Min systers katter som fortfarande bor hos mamma och pappa är nog inte överlyckliga när jag kommer dit. Honkatten springer så fort hon kan och vill man klappa henne får man mordhålla henne. Hankatten däremot gillar att bli klappad - ibland. Ibland tror han att han är husets kung och beter sig därefter. Nu har jag lärt mig att när han viftar på svansen gäller det att hålla fingrar och händer borta annars kan man få sig både bett och rivsår.
Nu ligger vi stillsamt i soffan och jag klappar honom när han helt plötsligt börjar vifta på svansen. Jag tog bort min hand men mamma sa att det där är ingen farlig viftning, det är när bara tippen på svansen rör sig som det är otäckt. Jaha, tänkte jag o stoppade fram handen igen. Mm, resultatet kan ni själva se på bilden...

image73
Kungen och hans plågoande

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-04-11 11:06:51

Jag har dresserat dem val. Duktig kattjavel!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela