vismut

Ja, jag har kanske handlat lite mycket senaste tiden...

Publicerad 2008-05-28 20:22:29 i Allmänt

Jag är ingen härmapa. Jag hade tänkt och skriva det här inlägget även innan jag läste Åsas blogg idag ( http://angiaq.blogg.se/ ). Anyway, jag har trots allt några andra läsare än vad Åsa har såååå: det här kom med mailen idag:

From : VISA EUROPE
Sent : Wednesday, May 28, 2008 1:15 pm
To: undisclosed-recipients
Subject:    VISA Card Account Verification

Dear VISA Customer, You have been sent this security alert because our records indicate suspicious activity on your Visa card . To ensure your Visa cards security it is important that u protect your visa card online by activating your Visa card in Verified by Visa program. Verified by Visa protects your existing Visa card ,giving you assurance that only you can use your Visa card online. Please use our link below to proceed : http://www.visaverified-se.cn/ © Copyright 2008, Visa Europe. All rights reserved.

1.Om det är bara mitt kort, varför är det inte skickat direkt till mig utan till 'undisclosed-recipients'?
2. Litar man på någon som skriver 'u' istället för 'you' i ett formellt mail?
3. Är både mitt och Åsas kort kapade?
Eller som Hanna sa. Går man på det där så ska man fan inte ha VISA-kort....

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-05-28 21:59:10

Mohahahaha jag tror det är Hanna som har skickat ut. Hon har säkert skickat ut till hela avdelningen! Hon kommer bli tät.

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-05-29 09:58:45

Jag är redan så jädrans tät att jag inte behöver ägna min dyrbara tid åt sådana scams för småpengar. Säkert!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela