vismut

Sååååå skönt väder!

Publicerad 2008-05-11 21:32:04 i Allmänt

Vad har jag gjort mer än att cykla till Tornby då? I fredags kom Umesh, Jakob och Axel hit och tittade på mitt balkongbord och drack lite öl. Umesh och jag fick för oss att gå ner till Platens så det gjorde vi :-)

På lördagen cyklade jag runt och tog kort på allt (många bilar som körde - sekvenstagning...). På kvällen grillade vi i Ryd och spelade Mario Cart på Nintento wee (52" TV...). Sen såg vi lite hockey-VM och gick till HG.

Idag har jag spelat tennis mot Christian (förlorat 2...) och Axel (vunnit 2...) och somnat i Christians fåtölj när jag "tvingades" titta på "årets största händelse" (enl. Umesh) - Manchester U mot något b-lag i Engelska ligan.

Det är så skönt att vara ledig och ha saker att göra. Det är typ bara två månader till jag ska ha semester. Semester, my first!
image91

image92

image93

image95

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-05-13 19:44:17

Vad odlar du?
Härligt med balkong. Jag är avis. Väldigt avis.

Postat av: Björn

Publicerad 2008-05-14 21:57:04

Balkong var ett krav när jag skulle flytta! Vad som finns i mina lådor: Gräslök, dill, persilja och snart basilika. Paprika och chili (som jag fått av Rikard). Sen så har jag sått rädisor och ärtor
(vet inte om det funkar med ärtor men för 2kr kan man ju chansa...). När jag fixat mer jord så ska jag trycka ner morotsfrön och isbergssalladsfrön. Värsta lilla trädgårdslandet!

Postat av: Pierre

Publicerad 2008-05-16 16:22:40

Kan ju avundsjukt meddela att jag sitter och tittar på snöflingor som yr omkring, var tom någon cm på taken i morses. Är det födelsedagskrukan jag kan skåda? Var hemma på blixtvisit i Motala och lämnade hunden,han ska vara hos pappa och mamma första tiden av jobbet, börjar ju jobba på måndag. Så nu ska jag faktiskt passa på att springa en runda (utan att trassla in mig i koppel och löptikar, skönt) och gå till badhuset och simma och basta (gratis på fredagar, någon slags kompensation av komunen för att behålla invånarna i det bistra klimatet)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela