vismut

Sega dagar

Publicerad 2008-05-21 21:18:51 i Allmänt

Senaste två veckorna har jag känt mig otroligt slapp på labb. Det blir så när man inte har så mycket att göra (växterna växer dåligt) och allt man har är att läsa. Jag känner mig så oproduktiv även om jag vet att det tillhör forskarutbildningen att kunna litteraturen ("You should know such things, Björn. Check the literature.") och jag börjat faktiskt att bli bra på att "name-droppa": Fischer, 1989, Nature. Kofron, 1991, Biochemistry. Shapiguzov, 2006, FEBS letters etc etc. Men ändå. Segt är det. Nu har jag i alla fall kommit igång ordentligt med artikelskrivandet. Introduction är (enligt mig) klart och M&M + results är på G.

Anyway, gruppen har två medlemmar, Å&H (:-)), som nyligen klippt sina hår. Den ena tycker att det ser ut som en banan (?) och stod ut i två veckor innan hon klippte sig igen (tack för förvrningen) och den andre klagar på att det blev för kort och envisas med att sätta upp håret i en tofs. Jag förstår inte, den senare fick tom Bossen att avbryta sitt samtal med mig för att berömma hennes hår. Fast H säger att jag är biased för att jag skulle ha någon fetish på korthåriga brunetter. Inte en aning var hon kan ha fått sådana tankar ifrån. Glad att jag inte har frisyrproblem. Och om jag har så blir de i alla fall mindre och mindre....

define: biased
""Leaning towards a particular point of view and usually unable to look at every aspect of an issue in an objective or non-prejudiced way"
Med andra ord. Jag skulle då gilla kort brunt hår och min åsikt räknas därför inte.

Kommentarer

Postat av: Å

Publicerad 2008-05-22 08:19:35

två bananer tack

Postat av: Å

Publicerad 2008-05-22 14:30:32

och nu inga bananer :)

Postat av: H

Publicerad 2008-05-22 18:25:10

Ja vaaaaar kan jag ha fått den idén från... det är ett mysterium.

För övrigt; Jag är övertygad om att M hade nämnt för Bossen att jag klippt mig och att det var därför som han kände sig tvingad att säga något snällt! :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela