vismut

Tornby t.o.r x3

Publicerad 2008-05-11 21:20:09 i Allmänt

"Det som inte går att ta på cykeln är inget att ha". Så skulle man kunna sammanfatta min vecka. En vecka där jag verkligen har saknat en bil!
Första maj började jag handla saker till min balkong och jag kan nog bara minnas en gång tidigare då min cykel varit mer packad (semesterutflykt förra året). Jag hade ett litet växthus samt en grön matta för balkongen på pakethållaren. Efter ytterliggare en vecka och tre nya turer till Tornby jag jag räkna upp två gånger till.

I onsdags blev min skjuts till Jysk inställd men jag gav mig tusan på att jag skulle köpa det där balkongbordet så jag gav miog iväg med cykeln. Tur för mig så fanns inte bordet hemma (då hade jag fått ringa på någon som fått hämta mig - det hade inte funkat att cykla) så jag nöjde mig med två stolar. Det var betydligt svårare än jag trodde att cykla med dem! Cykelkorgen fick jag hänga på stolarna som jag dessutom fick hålla i med en arm. När jag kommit hela vägen till stan var min arm slut och då började det krångla massor. Jag undrar om jag blivit så uttittad på stan förrut. Jaja, hem kom jag.
På fredagen så blev det Tornby igen. Jag köpte en digital systemkamera. Helt enormt nöjs hittills!Problemet är bara att sekvenstagnings-funktionen är så rolig att använda så det blir snabbt massor med bilder på kameran. Förrutom kameran hämtade jag ju då också glasbordet till balkongen. Det var lite lättare att ta med för den kunde jag hålla med ena armen och luta den mot stången. Fast det var bra vindfång i uppförsbackarna - jobbigt.

Lördag fick jag ner igen till Tornby för kameraförsäljaren gav mig fel UV-skydd till kameran. Det spelade inte så stor roll för jag skulle ändå ner och köpa blomlådor på Plantagen. När jag hoppade av cykeln tappade jag en av dem på fotknölen och efter en danskväll var den typ 1,5 gånger sin normala storlek - ajaj.

Summa: Jag behöver planteringsjord men nä, det får pappa ta med sig om han kommer in till mig i veckan. Det vill jag inte ens försöka ta på cykeln. Alltså, man lär av sina misstag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela