vismut

And we could have named her ...

Publicerad 2008-11-20 22:59:00 i Allmänt

För några veckor sedan blev mina kemikunskaper ifrågasatta av en annan doktorand som jag inte kommer så bra överens med om vi säger så. Förutom att hon använde sin moderliga röst så blev jag väldigt irriterad. Okej, jag är väldigt slarvig med labbrock men jag har bättrat mig senaste två veckorna (sen jag fick fina röda fläckar på en tröja...).
Speciellt orolig var hon att det luktade merkaptoetanol. Nu var det 4h sen jag ens hade haft ett rör innehållandes merkaptoetanol så jag ifrågasatte hur hon kunde känna lukten ut i korridoren. Jo minsann, det kunde hon. Det var mitt luktsinne som var avtrubbat. Och FARLIGT var det visst också.

Jag ägnade någon halvtimme åt att gräva fram hur farligt det egentligen är och visst, en mus dör om det finns 13000mg/m3. I mitt fall handlar det väl om 0,005mg i ett rör så man kan ju fundera på hur många pikogram det är per m3 egentligen. Aja, jag har inte tagit upp det något mer förrän hon tog upp det hela i fikarummet idag. Jag tände direkt och rabblade fakta och fick medhåll av dels hennes handledare och hennes BMA. Haha, jag kände hur en sten lättade från mitt hjärta (precis som när jag berättade det hela för Rikard. Och för Åsa. Och nu när jag bloggar om det.). Hennes enda svar var "Men det står ju toxic?!"


Nyss var jag uppe på jobbet och kollade om jag stängt av spisen. Lite pinsamt om brandombudet bränner ner stället...

Imorgon har jag fredagspresentation på gruppmötet - för att tala Pontusspråk så finns det risk för fuck-up


Idag är det verkligen kaos här. Blött och skitigt på köksgolvet. De har torkat lera med min kökshandduk. Tre stora hål rakt igenom ytterväggen där jag sover. Nu har jag tätat dom med en filt men den ljudisolerar inte så bra. Dags att försöka sova kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela