vismut

Den som inga byxor har han får tvätta!

Publicerad 2008-11-30 18:05:58 i Allmänt

Efter en torsdag i Valla som gav huvudvärk började helgen med en klippning. Som vanligt råkade jag ut för en praktikant. Denna praktikant var väl runt 40 år och kunde knappt svenska. När jag inspekterade klippningen frågade "handledaren" om jag tyckte det var för kort. "Kortare?" sa praktikanten och började spraya vatten och ta fram saxen igen. NEJ! Inte kortare! ropade handledaren. Sen sa han till mig "Det är lugnt grabben, det är perfekt längd till jul"...

Sen intog jag Åsas och Johans soffa. Johan hamnade på golvet och Åsa i en fotölj. Fast det känns som om det hade varit så även om jag inte hade varit där. Pizzan var god även om, ja, fisarna så här 48h senare fortfarande är vidriga. Åsa bakade gott filmjölksbröd och skickade med stackars Björn en limpa hem. Dock glömde jag gå på toan innan jag cyklade därifrån (syftet med kvällen?)! Sator attackerade mig utan förvarning (eller, Åsa förvarnade mig visserligen) från bakom soffan. Vänta bara till du kommer på besök hit....

Igår var det utgång på NH. På förfesten satt tre personer med mer eller mindre allvarliga mag/tarmåkommor. Hehe, vi börjar bli gamla! Väl på NH blev jag kär (men tyvärr även blyg) och träffade dessutom på tre gamla klasskamrater (Bülow, Lotta Rylander och Josephine) så tillsammans med Axel så kunde vi haft någon slags re-union.

Idag (och igår) var planen återigen att köpa nya byxor men - nä, det fick bli tvätt av det par jag har. Istället för modeinlägg kommer ett inredningsinlägg!

Tre hål i väggen - nya, effektiva ventilationen


Sista tvätten ever i Stångåstadens sämsta tvättstuga


Imorgon börjar renoveringen av tvättstugan


Torkrummet


Nytt golv i sovrummet. Överkastet används för att täppa till ventilationen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela