vismut

In case of emergency - 4240

Publicerad 2008-11-14 21:25:11 i Allmänt

Jag har tråkat Rikard i veckan för att han blev utsedd till brandombud för Cellbiologen plan 9. Tydligen hade Bossen tipsat om att Rikard kunde ta på sig en sådan uppgift. Så vad händer idag? Jo självklart får jag själv ett mail från avdelningschefen som vill göra mig till brandombud för plan 13. Säg så här: Varken jag eller Rikard är personer som vi båda skulle ha tillit till i nödsituationer. Fast så klart, vår uppgift är väl främst att jobba i förebyggande syfte.

Eftersom vi går in stenhårt för vårt nya jobb så kände vi det som vår plikt att inspektera en enormt stor öppning nere i källaren idag. Vi antar att det är någon slags hemlig tunnel under hela sjukhusbyggnaden. Inspektera och inspektera. Jag skulle visst få 100:- av min kollega om jag kröp in i tunneln, fast det kändes inte som en bra idé en fredag eftermiddag så det får vänta - om de nu inte hinner stänga igen luckan tills dess (hoppashoppashoppas att de hinner!)

Dagens is-sportinslag:
"Kungälv och Örebro [... ] ska de väl lyckas ha bakom sig". Eller hur. Laget IFK fick spö av i onsdags med 7-1 fick stryk av Kungälv idag. Och IFK torskade mot Örebro. Kasst! Även jag vet ju att Örebro bara har en spelare (kanske två, de har en gammal IFKare också) och att han gör massor med mål. Punktmarkera honom. Låt honom i alla fall inte göra 3 mål!

Nu har jag flytt till Motala över helgen. Masha frågade hur det var hemma för jag såg tydligen sliten ut. Jag borde visst både klippa mig och raka mig enligt henne. Äh, det är svårt att raka sig utan spegel och om jag klipper mig nu så måste jag ju klippa mig en gång till innan jul. Lika bra att se lite sluskig ut. Det är faktiskt väldigt skönt!

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-11-15 19:05:23

Jag gillar att du förvarnar om issporten. Så kan jag hoppa över att läsa några rader. TACK!

Postat av: Pisa

Publicerad 2008-11-15 19:15:06

Försökte illmarigt klura ut ett sätt att mobba dig för vertex 2009 och få med brandövningar, men efter barndomen verkar vi kusligt synkade i kväll så jag slipper. (hade förmodligen misslyckats iaf) Mitt hopp står till en fältsäsong nästa år, då har jag inte så mycket att oroa mig för. Nu ska jag bygga upp 2009:års fettreserv med en pizza, ska man prestera gäller det ju att börja i tid!

Postat av: Björn

Publicerad 2008-11-15 19:25:50

Lugnt Ulrika. Jag ska tyvärr göra dig besviken, det blir inget modeinlägg! Jag orkade inte prova några byxor. Men snart måste jag väl.



Hehe, jag messade Pierre ett drygt meddelande om fjälmaraton precis när han tydligen drygade sig i min blogg. Jag laddade också med pizza igår. Det kan behövas. Det gick ju åt rätt mkt energi under loppet vill jag minnas.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela