vismut

Taizé

Publicerad 2008-11-18 21:21:10 i Allmänt

För nästan exakt 10 år sedan var jag i munkklostret Taizé i Frankrike. Idag var det ett repotage på packat och klart ifrån Taizé där reporten sa att hon tagit en kall dusch för "de har något problem med varmvattnet". Hehe, been there done that. Problemet är att det inte finns tillräckligt med varmvatten för alla som bor där. Man måste vara uppe mycket tidigt för att få. Det var rätt kul att se matutdelningen. En fralla med chokladbit och oboy till frukost. Inte mycket mer till lunch och kvällsmat heller. Hur äverlevde jag egentligen? Just ja, Mars-bars från kiosken...

"Hit reser människor från hela världen för att resa in i sig själva". Inte fransmännen i alla fall. De åkte dit för att få vara hemifrån och kunna röka hasch. Haschlukten låg som en söt dimma över klostret.

Kommentarer

Postat av: Sofia A

Publicerad 2008-11-19 07:29:39

Jag var där för 10 år sen också och har samma minnen som du..hehe.

Vad hade du för uppgift? Min var att städa toaletterna, i utrustningen ingick en sugpropp...

Postat av: Björn

Publicerad 2008-11-19 18:52:02

Jag jobbade i "köket". Minns inte riktigt men jag tror jag både rörde i grytor, serverade och diskade. Fast mest minns jag en av gudstjänsterna som ALDRIG tog slut (var nog något om Göteborgsbranden som hände då). Folk svimmade. Jag tror jag gav upp efter x antal timmar. Hehe, sen var det en kille vars fot somnade. När han reste på sig knäckte han fotleden...

Kul att ni fick en sugpropp! Behövde du använda den?

Postat av: Sofia A

Publicerad 2008-11-20 07:40:24

hehe ja efter att ha suttit på det där golvet i kyrkan så var man rätt mör..

Sugproppen kom till användning ganska ofta.. och då kunde man få en liten poop-surprise som kom uppbubblande ur toan det var stopp i.. en fantastisk syssla!

Postat av: Maria

Publicerad 2008-11-20 10:21:44

jag var ocksa sugproppskung. bara att kavla upp armarna.

ps. jag laste for nat ar sen att broder roger blev mordad av en galen tjej. stammer detta?

Postat av: Maria

Publicerad 2008-11-20 10:22:09

pps. det var inte jag.

Postat av: Björn

Publicerad 2008-11-20 20:11:48

Skit ska skit ha! ;-)



Ja Maria, det var en tjej som högg ihjäl honom.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela