vismut

Tänk att naturen är smartare än oss!

Publicerad 2008-11-13 19:32:57 i Allmänt

Idag kom artiklar och TV-inslag om att en HIV-smittad man med leukemi fick en benmärgstransplantation från en donator med en mutation som försvårar för HIV-viruset att få fäste. Det tuffa är att den här personen nu två år efter transplantationen är fri från HIV. Det är inte säkert att det kommer förbli så men visst är det coolt. Roligt att läsa alla kommentarer om artiklarna. Det blandas med folk som tolkar artikeln som att HIV går att bota och jublar i massor och besserwisser-folk som förklarar allt från polymeras, RNA och oligomerer. Sen finns sånna som jag som bloggar om andra människors inlägg. Kolla in det här:

"Innebär detta att naturen har en egen lösning som gör att vissa människor är immuna mot HIV? Låter lite märkligt med tanke på hur mycket energi och tankemöda som lagts på detta att naturens egna "primitiva" celler fixar det men inte vi människor... ;)"

"Innebär detta att naturen har en egen lösning som gör att vissa människor är immuna mot HIV? Låter lite märkligt" . Undrar om personen hört talas om evolution? Jag vet inte om jag ska vara stolt att personen har 100%-igt förtroende för forskare och ser dom (oss!) som allsmäktiga eller ta åt mig av att moder Naturs "primitiva celler" dominerar över forskarna. Ge mig bara 4 miljarder år så ska jag nog nå ifatt och om moder Natur. Om inte annat så kanske jag i alla fall når Nature...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela