vismut

Creepy!

Publicerad 2008-10-07 22:01:13 i Allmänt

Satt här och funderade. Jag tänkte att snart ringer nog någon från Corren och frågar om jag vill fortsätta att få Corren i brevlådan. Sen tänkte jag att - det är lite svårt att få tag i mig. Jag är inte hemma speciellt många timmar i veckorna. Två minuter senare ringer det. Första tanken "haha, det är Corren!" Andra tanken: " Nä, det är mamma."

Det var Corren...

Jag skulle få 4 månader för halva priset (>400) men jag tycker inte att mina lördagar i sängen med tidningen är värd det. I veckorna läser jag knappt något alls.


Imorgon är det labb på campus Valla hela dagen. Ska bli kul att vara där igen men samtidigt, brrr, hur ska det gå? Jaja, det kan väl inte gå sämre än att jag får göra om experimenten när JAG vet hur de ska göras.


Idag har vi (jag och Rikard iaf) enats om att labbets nya labb-låt är 'I can see clearly now'. När den kom på radion sjöng båda två för full hals. Det var visst så illa att Hanna kom ut från sitt kontor och berättade att det finns andra labb i närheten som kanske inte uppskattar vår sång. Haha, när Rikard sjöng labb-låten på bussen i Odense vände sig italienskan om och bara stirrade på honom - jag var tyst.

FAST, vi (fortfarande Rikard och jag) enades också om att vi väntar med att kröna den till labb-låt tills efter Köpenhamn. Vi kan faktiskt se några hinder i vägen...


16.00

Zach Adam, The Hebrew University of Jerusalem, Israel:
The thylakoid proteases FtsH and Deg - roles in biogenesis and maintenance

16.35

Björn Ingelsson, Linköping University, Sweden:
Peptidyl–Prolyl Isomerase Activity in Thylakoid Lumen is not the Essential Function of Immunophilins in Arabidopsis thaliana

17.00

Rikard Fristedt, Linköping University, Sweden:
Phosphorylation-mediated quality control of photosystem II in Arabidopsis thaliana

17.25

End


Man är ju i fint sällskap i alla fall!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-10-08 17:56:53

1: Jag gillar att ha en tidning att läsa så jag sa ja till 4 månader för halva priset. Jag är beroende av att läsa insändarsidan, dagens höjdpunkt ju!



2: Du sjöng VÄLDIGT högt, de hörde dig säkert borta på Roséns lab...



3: Hoppas att det gick bra på Valla och att du var snäll hela dagen.

Postat av: Björn

Publicerad 2008-10-08 19:03:13

Jag är alltid snäll Hanna.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-24 22:13:56

tja björnen!



Roli blogg du har, snygg layout o så. Vafför säger du inte till är du åker till danmark??? det ligger ju i lund typ! Har en bästis i odense oxå, du kan få hälsa på henne nästa gång du åker dit. ang. badmössa, det e skitcoolt! eller så får du köra på öronpluggar....åke säger du inte kan det men det får du ha ändå säger emma...3000 m är ju nästan lika bra som oss, hänka på på vansbrosimmet vettja! va fint att du skaffat en deo,,,öööööh har du inte haft det förr??? björn hur går det m brudarna eg? kanske går bättre nu när du har köpt en deo iallfall...Jag har börjat läsa nature oxå, kollar varje nummer efter dej men jag får nog vänta, eller? nåt på G?



kläm kläm på stjärten



emma o åke

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela