vismut

Danmarksresa igen

Publicerad 2008-10-20 22:29:02 i Allmänt

Helgen gick fort. Precis som veckorna gör. Hanna och jag konstaterade att det var typ i förra veckan som det var 20maj - nästan.
Det blev några timmars jobbande i helgen. Tredje helgen i rad men nu får det vara nog på ett tag. Fast nästa lördag ska jag ju i och för sig vara barnvakt men hur svårt kan det va? Hoppas de inte rymmer bara. Jobbigast blir nog att de går så lååååååångsamt...
Jag bakade äpplekaka och åkte till Christian för att bli bjuden på mat och titta på hockey+film. Jag hade ju ett lockande erbjudande att åka till Stockholm på inflyttningsfest men tillslut bestämde jag mig att det inte var så klokt med tanke på veckan som kommer.

I söndags blev det som vanligt lite simning. 1100m crawl. Jag ökar 200m varje gång så tillslut lär jag väl palla 3000m. Men jag får så mycket vatten i vänster öra. Min teori är att det beror på att jag opererat det örat o att hörselgången är lite vidare. Kanske badmössa vore något? Bättre att se fånig ut i simhallen än på stan när jag försöker slå ut vattnet (utan att lyckas).

Imorgon 7.00 går tåget till konferensen i Köpenhamn. Det känns bra inför presentationen också (fast jag har införskaffat en deo bara för att vara på säkra sidan...). Jag är ju trots allt den som kan mest om mitt område där. Bossen tror också på mig. Det ska bli kul att se Rikard för hans uppgift är att poängtera att andra, som sitter i publiken, har fel! Man kanske ska filma diskusionen?
Bossen sa åt oss (Rikard och mig) att inte bara dricka öl och prata om tjejer utan prata lite science också. Hehe, han känner inte oss. I Odense pratade vi science i en kvart innan vi sa godnatt och släckte - kl. 22.30. Fast någon öl kanske det blir. Med Mikko&CO.

Usch, nu går snart tåget. Ska väl packa klart. Jag har hela två extra byxor med mig den här gången!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-10-21 14:12:10

Nääe, 2 par extra byxor? Snart packar du ju lika mycket som Åsa!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-10-21 22:13:51

Badmössa är läckert!

Postat av: ämmaklämma o lite åke....(han sitter breve)

Publicerad 2008-10-24 22:04:32

Tja björn!

Vafför har du inte sagt du ska t danmark, det ligger ju i lund nästan? I odense bor min bästis nu, du kan få träffa henne nästa gång... ang. badmössa, det är coolt! kör på det eller öronpluggar...åke säger att du inte får ha det men HA D ÄNDÅ! 3000 m är bra, nästan i klass med oss:) Hänka på på vansbrosimmet vettja! Men duuuuuuue, deo?! Hallå? har du inte haft det innan? äckligt! skärpning björn!!! Hur går det me brudarna eg? bättre nu säkert när du luktar gött;) Har börjat läsa nature nu förresten, kollar efterdej varje nummer....jag får väl vänta, eller?



kläm kläm på stjärten:)

Postat av: Björn

Publicerad 2008-10-25 09:57:25

Ja Hanna. Nästa gång tänker jag dessutom packa ner fler skor så jag slipper åka tåg i blöta skor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela