vismut

Föräldrabiljett

Publicerad 2008-10-26 20:52:10 i Allmänt

Nu är det (nästan) bestämt. Svart linoleumgolv med något form av mönster i hall och kök. Likadant golv i sovrummet som i vardagsrummet. Vitt kakel med lite struktur på väggarna och svarta klinkers på golvet i badrummet.

Igår var jag alltså barnvakt åt Alex och Mashas barn tillsammans med Hanna. Vi skulle ta med dom på en barnkonsert där Åsa spelade samtidigt som Masha och Rikard gick på auktion. Det gick väl ganska bra. Eller, jag såg väl bara totalt 15 min av konserten för resten av tiden lekte jag med treåringen ute i hallen. När hon vaknade och insåg att mamma inte var med började hon gråta. Men efter en halvtimmes lek i hallen sa hon att hon inte var ledsen längre så vi gick in igen- i 5 min. Sen började hon gråta. Fast vi hade ju roligt ute i hallen i alla fall men jag missade ju Åsas solon...
Efter det började skvallrandet och vindrickandet hemma hos Alex och Masha. När jag gled vidare till mellanfesten hos Mange hade jag redan druckit vin i 4h så jag låg långt före de andra redan från start. Efter det blev det sjukhusfest. Det var så skönt att ligga kvar i sängen i morse utan att känna att man sovit bort hela dagen eftersom det blev en extra timme idag.

Det är inte säsong för toffelinköp. Jag måste ha nya till jobbet men mitt krav är att de har hälrem. Alla sånna är visst nerpackade i affärerna så det blir till att ta fram superlimmet på jobbet igen.

Åsa och Johan hade också haft en segdag så de kom till mig och åt våfflor och spelade spel. Hehe, Johan ska visst vara glad att han får sova i lägenheten över huvud taget efter en taskig block av Åsas järnvägssträckning...

Det ska bli kul att komma tillbaka till jobbet igen. Jag har massor av saker jag vill göra nu när jag inte "måste".

Nä, nu fick jag magknip. Ryggläge i soffan resten av kvällen. Ajajaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela