vismut

Småproblem

Publicerad 2008-10-29 20:57:04 i Allmänt

När när äntligen strumpkrisen är över har det uppstått ett annat klädproblem - byxor. Det är nästan jobbigare än strumpkrisen för jag verkligen hatar att prova byxor (in-av-på-ut-av-på x3). Varför? I lördags pajade jag två byxor inom 12h. Först pajade tyget runt knappen i ett par och senare rev jag upp ett hål i baken på ett par andra när jag fastnade i något vasst på cykeln. Dessutom hade någon snott med sig nyckeln till tvättstugan när jag hade bokat så nu är det kris på alla håll (utom på strumpor!:-)).

Ett annat problem jag har är att hur mycket jag än letar så hittar jag inte mitt avtal med simhallsgymmet. Jag hittar dock kvittot på handpenningen - 1kr. Lyckas jag inte hitta avtalet går jag miste om 1999:- i friskvårdspeng så det känns surt. Sista chansen att hitta pappret är imorgon i en pappersmapp på jobbet. Mm, jag har koll på mina papper.

Idag var det en farbror framför mig på Claes Ohlson som betalade med en 1000-lapp. Antar att han är med i någon maffia. Vem annars har 1000-lappar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela